“Me peame näitama eeskuju ja õpetama oma kliente uusi harjumusi tarbima”

Brasserie 11 on restoran, kes liitus RingKarbi süsteemiga juba piloteerimise faasis ja on kohe algusest peale ringkarpe edukalt ringitanud. Küsisime restorani omanikult Kati Plaamuselt ja peakokalt Alo Stammelt mõned küsimused seoses RingKarbiga.

 

Miks te liitusite RingKarbi süsteemiga?

Kati: See vastus on hästi lihtne! Vaatame RingKarbiga liitumist kahes suunas. Esimene on emotsionaalne pool ehk vastutus keskkonna ja ühiskonna ees. See on ju meie endi teha, mis meist edasi saab! Me peame näitama eeskuju ja mõnes mõttes õpetama oma kliente uusi harjumusi tarbima. Tahame, et meie tegevuse tulemusel ei tekiks seda prügi ja meil kõigil oleks parem elada.

Teine põhjus RingKarbiga liitumiseks on puhtalt praktiline. Kes ei armastaks vähem kaupa ladustada? Me ei taha oma ladudes neid virnasid ühekorrapakendeid näha ja rahaliselt on see ka palju säästlikum.

Alo: Meie restorani üks populaarsemaid toite on sinimerekarbid ja neid tahetakse palju kaasa osta. Erinevate ühekordsete karpide probleem on aga see, et need ligunevad läbi või lekib sealt midagi välja. Selles suhtes on ringkarp ideaalne, et see on lekkekindel. Samuti ei pea me sinna erinevalt ühekordsest karbist ümber mässima fooliumit. Tavalist karpi kasutades tekib meil seega alati topelt pakendikulu. 

Kati: Jah, aegajalt teeme ka pikemaid toidu vedamise ringe ja ringkarpide puhul saan alati kindel olla, et kui august läbi sõidan, siis ei ole auto sinimerekarbi vedelikuga kaetud :)

Alo: Meil oli kliente, kes soovisid, et paneksime neile toidu oma enda karpi. Paraku ei saanud me seda teha, sest me ei tea kunagi, kui puhas kliendi enda karp on. Hügieeninõuded on väga kõrged ja selles suhtes on ringkarp hea, et me saame inimesele toidu anda alati selles karbis, mis on meie poolt puhtaks pestud. Ringkarpidel on külje peal selline väike muster, mis tagab selle, et pärast pesu karpe virnastades jääb karpide vahel õhk kenasti ringi käima ja ei kogune vesi ega bakterid. Karp kuivab ilusti ära ja on hügieeniline. Covidi ajal nägime ka seda, et pidime väga palju ühekordseid suuri karpe varuma, mis võtsid palju ruumi. RingKarbi eelis on kindlasti see, et ta võtab vähe ruumi ja neid ei ole nii palju vaja, sest karbid liiguvad iga päev välja ja tulevad ka iga päev tagasi.

 

Kuidas te olete süsteemi nii hästi tööle saanud?

Kati: Kõik algab inimestest! Esimesena tegime asja selgeks oma tiimile. Kui nemad usuvad, et süsteem toimib ja seda on vaja, siis usub seda ka klient. Näiteks andsime me alguses tööpäeva lõpus ülejääva toidu töötajatele kaasa ringkarpidega. Lihtsalt usalduse peale, et töötajad saaksid ise tunnetada, kuidas süsteem toimib, kui hea karp on jne. 

Järgmisena tuli mängu meie püsiklient, kes on meil igapäevane külaline. Nendega me tööd alustasime. Kuna oleme paberivaba restoran, siis flaiereid, kleebiseid ja muid infomaterjale välja ei pannud. Leti peale panime nähtavale ainult ringkarbid. Tahame, et klienditeenindajad klientidega suhtleksid!

“Teenindajad said ülesandeks iga kord, kui on kaasaostuga tegemist, pakkuda RingKarpi ja tutvustada seda süsteemi.”

Selline lähenemine töötab ja klienditeenindajad küsivad alati, kas toit läheb kaasa ringkarpi või ühekordsesse karpi. Kõige suuremate piirangute ajal, kui kaasamüüki oli väga palju, siis oli klienditeenindajate poolt küsimuse toon lausa selline, et ega klient ühekorrakarpi eriti võtta ei julgenudki:) Nüüdseks ütlevad juba kliendid meile ise, et paneksime toidu ringkarpi.

Lisaks muidugi sotsiaalmeedia. Eriti alguses on oluline uut süsteemi oma klientidele tutvustada ka sotsiaalmeedias. Meil läheb iga nädal ka välja uudiskiri, kus ikka tuletame klientidele meelde, et kaasaostu puhul kasutaksid RingKarpi. 

 

Mida arvab ringkarpidest Brasserie 11 restorani peakokk Alo Stamm

Mida arvab RingKarbi süsteemist Brasserie 11 omanik Kati Plaamus.

Kes on teie põhiline RingKarbi klient?

Ütleks, et see on 40+ meesterahvas. Viime ka igapäevaselt lõunaid ettevõtetele. Tore juhus oli ühe autoremondi firmaga. Kui neile RingKarbi idee esimest korda välja pakkusin, siis alguses ei saanud nad üldse aru, millest räägin. Aga pärast esimest korda, kui ringkarpides toidu kohale viisin oli pilt selge ja nad on siiani väga rahul. Ringkarbist on hea süüa ja prügiprobleemi enam ei ole. 

 

Kas on mõni hetk, mis RingKarbiga seoses kuidagi rohkem meelde on jäänud?

Ühel päeval tulid oma toidule järele kaks kolleegi. Ühel ootas toit ringkarbis, teisel ühekordses karbis. Järgmisel nädalal olime RingKarbi nädala ringlejad ja korraldasime selle raames ühe loosi. Loosi auhinnaks oli tort ja osalemiseks pidi ostma toidu kaasa ringkarbis ning paberile oma nime kirjutama. See klient, kes eelmisel nädalal valis toidu ühekordses karbis, tegi seda sel korral ringkarbis. Pika veenmise peale oli nõus ka loosis osalema. No ja loomulikult võitis tema ka tordi :)

Previous
Previous

“Aga see on ju papist tops! See laguneb ära!”