Impact Dayl julgeti päriselt tarbimisharjumusi muuta

7. oktoobril toimus Põhjala tehases esimest korda Baltikumi suurim mõju- ja jätkusuutlikuse festival Impact Day. Koostöös RingKarbiga toimus 1500 inimesega üritus 100% ühekorrapakendi vabalt. Kuidas see võimalik oli? Sest päriselt taheti.

Impact Day tiim ja vabatahtlikud

Ülipõhjalik ettevalmistus - õnnestunud ürituse võti

Kevadel helistas mulle Erkki Kuber ja kutsus mind Impact Dayle esinema, et rääkida inspiratsiooni laval sellest, kuidas igapäevaselt teha valikuid selliselt, et prügi ei tekiks. Olin hea meelega nõus ja pakkusin välja, et ühtlasi võiks siis juba RingKarbi nõudega toitlustust korraldada. Nii algas minu suhtlus Kätlin Jürisaarega u pool aastat enne ürituse algust. Pool aastat, mitte pool nädalat nagu tihti kipub olema. Ja olgem ausad - põhjalik ettevalmistus tagab selle, et korduskasutus sujub ja rõõmsad on nii külalised kui ka toitlustajad.

Impact Day põhjalikkust on juba ka varem kiidetud, aga teen seda veel - nad on Google Drive’i ja Exceli meistrid:) Kui meil Kätlyniga oli kõik viimse kui detailini läbimõeldud, siis toimus toitlustajatega esimene Zoomi kõne. Seal räägiti läbi Impact Day keskkonnahoidlikkuse juhis, et kõik partnerid oleksid n-ö samal lainel. Oli väga äge, et Impact Day ei teinud nõudmistes mingeid allahindlusi. Lubatud ei olnud müüa pudelivett, kasutada ühekordseid toidunõusid, burgeritaskuid, puidust kohvi segamispulki, ühekordseid kaunistusi. Ka need kohvikud, kes Põhjalas igapäevaselt toimetavad, ei tohtinud sel päeval kaasamüügiks ühekordseid pakendeid kasutada. Oli suur rõõm, et kõik partnerid olid keskkonnajuhisega kenasti nõus ja ühtegi n-ö rikkumist ei olnud.

On pahasti, kui oma pudel maha ununeb

Pikalt arutasime, kas saalis olevate veekannude ja õues olevate veepaakide juurde peaks panema ringtopsid. Lõpuks otsustati seda mitte teha.

“Kui me tahame, et mingi muutus toimuks, siis peame kuskilt alustama. Me kommunikeerime inimestele, et nad võtaksid kaasa oma joogipudelid. Kui nad seda sel korral ei tee, siis järgmisel korral on juba meeles.” Impact Day korraldajad

Ehk täiesti teadlikult ja meelega topse veevõtu kohtade juures ei olnudki. Sellega seoses tuleb meelde üks spordivõistlus, kus kõlaritest teatati, et sel aastal ollakse väga rohelised, sest veepudelite asemel on Tallinna Vee suur veepaak, kust igaüks saab endale ise juua võtta. Veepaagi kõrval olid kõrged ühekorratopside tornid.

Kuna kommunikatsioon oli paigas, siis inimeste tagasiside sellisele sammule oli igati positiivne. Päeva jooksul käis u 10 inimest RingKarbi telgist topsi küsimus. Topsi neile muidugi ka andsime, aga koos humoorika noomitusega, et järgmisel korral oma pudel kaasas oleks:)

Üks väga teadlik külaline rääkis meile, kuidas ta otsis topsi, et kohvi juua ja kui seda kuskilt ei leidnud, siis tabas end mõttelt, et äkki korraldajad ei taha, et me kohvigi jooks:) Ütleme nii, et see mõte oli läbi käinud küll, aga sel korral veel ei realiseeritud. Kohvijoomisel on ka keskkonnamõju:)

Oma nõu on kõige keskkonna-

sõbralikum

Lisaks oma joogipudelile innustati inimesi kaasa võtma ka oma sööginõusid. Meie jagasime kõikidele toitlustajatele ka “oma nõu” kleepsud, mis annaksid klientidele ka tulevikus märku, et selles toidukohas saab kaasa osta oma karbiga.

Pandi või pandita?

Otsustasime inimesi usaldada ehk festivali külalistelt nõude kasutamise eest panti ei küsitud. See õigustas end igati, sest kaduma läks u 10 topsi. See on sellist inimeste hulka arvestades väga väike kadu. Kui oli soov toitu või jooki kaasa osta, siis selleks oli võimalik siseneda n-ö tavalisse RingKarbi süsteemi ja endale ringnõud pantida 10€/karp, 5€/ tops.

Kommunikatsioon, kommunikatsioon ja kommunikatsioon!

Impact Day hommikul kogunesid kõik sel päeval tööl olnud klienditeenindajad RingKarbi telgi juurde, kus tegime kiire koolituse RingKarbist ja kuidas seda kliendile pakkuda, mida seletada. See oli ülioluline, sest kui klienditeenindaja ei tea, kuidas süsteem käib, kuhu nõud tagastada jne, siis on ka klient segaduses.

Kui alguses mõned toidukohad pelgasid, et äkki kliendid saavad pahaseks, kui nad harjumuspäraselt ühekorrapakendeid ei saa, siis tegelikkus see ei olnud. Tegelikult olid kliendid, nii Impact Day külalised kui ka lihtsalt möödajalutajad väga mõistvad ja kiitsid keskkonnasõbralikku lähenemist ja nulltolerantsi ühekorrapakenditele.

Mitmed uuringud näitavad samuti, et inimesed tahavad valida keskkonnasõbralikumalt. Ja valivad ka, kui kommunikatsioon on paigas.

Pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna. 1 keskmine Eesti restoran väljastab päevas 200 ühekordset nõud. Mõni 500!

Koostöö sujus!

“Koostööprotsess, teie aktiivne kaasamõtlemine ja kogu RingKarbi lahendus oli väga-väga äge! Oli super, kuidas me koos mõjutasime nii üritusel toitlustust pakkuvaid ettevõtteid kui külalisi aga ka kogu korduskasutuse valdkonda. Kogu ettevalmistuse protsess oli minu jaoks väga õpetlik ja õpetas märkama ka väikseid aga olulisi detaile. Oleme väga tänulikud kogu RingKarbi tiimi pingutusele ja teie panusele, et meie üritus õnnestus.

Tundsin, et väga tugev ja sooja olemusega Katarina oli meil olemas ja sain teda ja ülejäänud tiimi täiega usaldada!” Kätlyn Jürisaar, Impact Day korraldaja

Kui ka sina oled korraldamas mistahes suuruses üritust (lapse sünnipäevast 1500 inimesega ürituseni), siis võta meiega julgelt ühendust.

RingKarbi naised lõunapausil:)

Previous
Previous

Lilled naistepäevaks? Ei aitäh!

Next
Next

Komposteeritav karp + vihmaussid = mis juhtus?